Padangų keitimas – į ką turėtume atkreipti dėmesį.

padangu keitimasBent du kartus per metus nuo automobilio tenka nuimti visus keturis ratus. Mes papasakosime, kaip patiems pakeisti ratus ir į ką nepamiršti atkreipti dėmesį.

Dukart per metus būna didysis padangų keitimo laikas – pavasarį žiemines padangas keičiame vasarinėmis, o rudenį atvirkščiai. Šių dviejų terminų nori nenori nepamirši, nes žieminės padangos, sukurtos įveikti sniegą ir ledą, lietui lyjant ir esant aukštesnei oro temperatūrai netenka gerųjų savo savybių: kai šlapia, pailgėja jų stabdymo kelias ir iškyla didesnis akvaplanavimo pavojus.




Būkite atsargūs ir važinėdami vasarinėmis padangomis. Jei jos gerokai nudėvėtos, t. y., kai jų protektoriaus gylis mažesnis nei trys milimetrai, labai sumažėja ir jų galimybės. Nors 1,6 mm protektoriaus gylis dar yra leistinas, vis dėlto lyjant automobilis sunkiai suvaldomas kelyje.

Pakeisti ratus servisuose kainuoja nuo 12 iki 45 eurų. Norintys sutaupyti arba neketinantys laukti, kada juos priims servisas, ratus gali pakeisti patys. Šiam tikslui būtina minimali įranga yra stabilus domkratas ir du raktai – dinamometrinis ir kryžminis.

Vieta, kurioje bus keičiami ratai, neturėtų būti tiesiog bet koks kelias. Šiam darbui atlikti būtinas tvirtas ir lygus pagrindas. Prieš pakeliant automobilį, būtina užtikrinti, kad jis nenuriedėtų. Taigi reikia įjungti pirmą pavarą ir rankinį stabdį. Automobilio pakėlimui geriau būtų nenaudoti kėliklio iš automobilinių įrankių rinkinio, nes šis paprastai nėra itin stabilus ir linkęs pasvyruoti. Geresnis pasirinkimas yra nebrangus manevrinis kėliklis su ratukais, kainuojantis maždaug nuo 25 eurų, kurį galima įsigyti specializuotoje automobilių reikmenų parduotuvėje.

Ratų varžtus geriausia priveržti dinamometriniu raktu. Koks turėtų būti sukimo momentas, dažniausiai būna nurodyta transporto priemonės eksploatavimo vadove (arba naudojimo instrukcijoje). Nuvažiavus 50 kilometrų reikia patikrinti, ar tvirtai laikosi ratų varžtai.

Susiję Įrašai

Padangos
Taip Pat Skaitykite